Ζωή (ηλεκτρικό) πατίνι στους αθηναϊκούς δρόμους

493

Στο Λονδίνο είναι παράνομα να κυκλοφορούν στους δρόμους, στο Σαν Φρανσίσκο λατρεύουν να τα βανδαλίζουν και τώρα περιμένουμε τη συμπεριφορά των Αθηναίων.

Το βασικό ήταν να βρουν τα ρουλεμάν, καθώς αυτά κόστιζαν και δεν υπήρχε η δυνατότητα να αγοράσουν καινούρια. Με παρακαλετό στο γειτονικό συνεργείο και τύχη. Αν ήταν ανόμοιας διαμέτρου, ακόμη καλύτερα – το μεγάλο έμπαινε πάντοτε μπροστά. Τα υπόλοιπα υλικά ήταν εύκολο να τα εντοπίσουν: καδρόνια, σανίδες, σύρματα και πρόκες. Αν έβρισκαν μάλιστα και μεγάλες βίδες με παξιμάδι, ήταν αρχοντόπουλα. Την εποχή που τα παιδιά κατασκεύαζαν μόνα τα παιχνίδια τους το πατίνι ήταν η κορυφαία κατασκευή που μπορούσαν να κάνουν, με λίγη βοήθεια από τον πατέρα τους.

Αν με μια μηχανή του χρόνου τα εφευρετικά αυτά παιδιά μετέβαιναν επτά δεκαετίες αργότερα, τα μισά θα είχαν στήσει από μια startup το καθένα και ίσως κάποια από αυτά να είχαν κερδίσει το πρώτο τους εκατομμύριο. Και η Lime να μη μας είχε επισκεφθεί εξ Αμερικής. Γιατί και αυτή με πατίνια ασχολείται. Όχι, δεν ειδικεύεται στην κατασκευή τους (αν και τελευταία ξεκίνησε και δική της παραγωγή), αλλά στην ενοικίασή τους. Τα πατίνια της ξεκίνησαν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και πρόσφατα εμφανίστηκαν και στους αθηναϊκούς δρόμους.

Όπως στη μεσογειακή κουζίνα ξεκινάς –ό,τι πιάτο κι αν κάνεις– καβουρδίζοντας ένα κρεμμύδι, έτσι και στην εποχή μας ξεκινάς κατεβάζοντας πάντα μια εφαρμογή. Αυτή σου δείχνει πού βρίσκονται τα πλησιέστερα ηλεκτροκίνητα πατίνια, τα ξεκλειδώνει και αρχίζει να χρεώνει την κάρτα σου. Ένα ευρώ για το ξεκλείδωμα, 0,15 λεπτά το κάθε λεπτό που το απασχολείς. Σηκώνουν έναν άνθρωπο μέχρι 120 κιλά και τον μεταφέρουν με 25 χλμ./ώρα μάξιμουμ, ακόμα και σε μικρές ανηφόρες. Είναι ευέλικτα και διαθέτουν GPS, που δίνει στον επι/αναβάτη χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδρομή και την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και την ασφαλιστική δικλίδα του πατινιού απέναντι στο ενδεχόμενο κλοπής του.

Και τώρα έγκειται στην εφευρετικότητα των κλεφτρονιών (τα στατιστικά από τις ΗΠΑ δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά) και τη γνωμοδότηση του ΣΑΤΑ (ταξίμετρο γαρ) και του υπουργείου Μεταφορών (φορολόγηση γαρ) για να δούμε αν θα το εντάξουμε στους τρόπους που θα διεκπεραιώνουμε τις δουλειές μας στο κέντρο της πόλης. Αποκλειστικά. Γιατί, αν περιμένεις να βρεις ένα διαθέσιμο στην 8η στάση Μενιδίου, ξέχνα το.
Οι άρχοντες των πατινιών
SCOOT
Ποσοστό του στόλου της στο Σαν Φρανσίσκο που βανδαλίστηκε μέσα σε δύο εβδομάδες: 30%

BIRD
Δεν μεταφέρει στους πελάτες της τα πρόστιμα για παράνομο παρκάρισμα.

LIME
Αρχική αξία: 4 δις. δολάρια. Αναθεωρημένη αξία: 2-3 δις. δολάρια.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ